måndag 14 februari 2011

Shopping-dag

I väntan på att få flytta in så är vi ute och spanar på allt vi "behöver" köpa, det där med behöva köpa är väldigt härligt :-) Mycket vi behöver.. Men efter lång tids sparande så känns det kul att faktiskt kunna gå och köpa de saker som vi tycker att vi behöver. Eller kanske mer som vi vill ha. Vissa saker köps för att vi måste ha det, men det handlas även lite piff och småsaker som kuddar och nya glas.

Idag har jag varit ute på gardinshopping med två experter på det området, mamma Susanne och Astrid. Kan bocka av gardiner till kök och gästrum, gardinstänger till vårt sovrum och diverse "upphängningsanordningar". Gardin-världen är ny för mig och jag känner att det är ett område av shopping som jag faktiskt inte gillar så mycket.. Men jag tror att det vi kom fram till blir riktigt bra. Känns som att vi är en bit på väg :)

Efter gardinshoppingen fortsatte jag och Jesper med målet inställd på IKEA, igen!! Man börjar få bra koll på alla genvägar på IKEA nu när man är där titt som tätt. Idag inhandlades inredning till våran lilla walk in closet och mörkläggningsgardiner.

Vi har även hittat en superbra skohylla till hallen ifrån MIO, med två fack för skor plus att överdelen används som sittbänk. Den inhandlas imorgon. Nu är det läggdags!

Sov gott!
// Malin & Jesper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar