söndag 21 mars 2010

Färg & Tillval

Vi var ju hos våran säljare Thomas i onsdags för att gå igenom färg & tillval, är som sagt en hel del man ska ta ställning till. Känns som att vi äntligen börjar komma någon vart nu! Det som vi hade svårt att bestämma oss för var vilken bänkskiva vi ska ha, vi har haft lite delade åsikter kring det nämligen. Det vi vet är att det blir en bänkskiva i en grå ton, det återstår att se i veckan vad vi bestämmer oss för.

Helgen har gått i en rasande fart, Jesper har haft fullt upp i ishallen och jag har jobbat hela helgen. Gårdagen bjöd på strålande sol och idag har det varit snö blandat med regn, känns som att vi har fått nog utav det sistnämnda. Det börjar iallafall märkas på Karlstads gator att det närmar sig vår, snöhögarna är inte fullt så stora och man hör fåglarna kvittra var och varannan dag.

Imorgon ska vi (läs Jesper) ringa till herrarna på kommunen och höra hur det går med bygglovet, vi vill få allt sånt klart nu! Sen är det bara att hålla tummarna för att inte problem dyker upp :-)

// Malin & Jesper

3 kommentarer:

  1. Hej Malin,roligt att du kikade in hos mig :) Spännande att ni också bygger, det är verkligen speciellt att få bygga sitt egna hus men ibland blir det lite för mycket med alla val. Svärfar ska tapetsera hos oss :) när beräknar erat hus vara färdigt? Hälsn Annelie

    SvaraRadera
  2. Ja det är ju ett lyxproblem att bli "tvingad" att välja till ens hus :) Ja det vore ju konstigt om vi inte är experter på att spackla och måla efter det här ;). Ska ni göra något själva? ha en fin dag! kram annelie

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag bloggar på www.byggbloggen.net och undrar om du vill byta blogglänk med mig? Bloggen handlar om mina tankar som vd för ett byggföretag. Bloggen är ganska ny och kommer att vara en blandning av tips för hemmafixare och kritik av hur byggbranschen fungerar. Skriv gärna en kommentar på min blogg om du kan tänka dig ett länkbyte (www.byggbloggen.net). Mvh Nils

    SvaraRadera