onsdag 5 januari 2011

Funderingar kring tapeter..

Vid ett av våra första besök på Colorama tidigare i våras hittade jag en tapet som skulle vara riktigt fin som en fondvägg i vårt sovrum. Vid våra senare besök på Colorama så har jag gått tillbaka och spanat lite på denna tapet och den är fortfarande lika fin!!

Tapeten är ifrån Duro, den första heter Högsommar 307-03 och den lite mörkare heter Högsommar 307-04. Frågan är nu bara.. Vilken nyans tycker ni är finast? Som vanligt finns det ju inte bara en färg att välja på, tydligen ska ingenting vara lätt när man bygger hus. Självklart föll jag för den ena och mannen för den andra!!



Så vilken tycker ni är finast?? :)

// Malin

9 kommentarer:

  1. Av att tyda från bilderna så tycker jag nog den mörkare är finare! :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin :)
    Hmm...vad svårt!
    Vilken färg kommer det vara i resten av rummet?

    SvaraRadera
  3. Det blir nog någon beige tapet på resten av väggarna, eller någon cremefärgad. Svårt!! :)

    SvaraRadera
  4. Vad är det tänkt i övrigt i rummet? Fjärilarna var ju lite mer framträdande i den ljusa tapeten, men i överlag gillar jag den mörka... Men hey, varför bara fondvägg, varför inte hela rummet? Eller taket?? =) Man ska inte vara så vanlig jämt =)

    Lycka till i valet, och tack för åsikten om vår ytterdörr!
    Mvh Emma

    SvaraRadera
  5. Tanken är att bara ha den tapeten mellan fönstren, bakom sängen. Resten av rummet blir i en och samma ljusa ton, rummet har ju lite vinklar så jag tror det blir snyggast. Jättetack för era åsikter :) Kram

    SvaraRadera
  6. Kul att du hittade vår blogg. Jag tycker att den ljusa är finast, men båda är snygga.

    SvaraRadera
  7. Jättesvårt att avgöra bara på bild och jag vet att det är svårt att avgöra på affären oxå, det är nte förrän man får upp det som man vet lixom :-)
    Men det beror väl lite på om ni vill satsa på ett lite mörkare eller ljusare sovrum och vad ni har för möbler annars i sovrummet.
    Men fjärilarna är en hit, det har vi med i fondväggen i sovrummet =)

    SvaraRadera
  8. Hej på er!
    Håller med de andra dvs att färgen beror på hur ni har tänkt för färg i resten av rummet. Jag tror att du Malin gillar den romatiska stilen dvs vitt, då är den ljusa färgen bäst. Ni kan alltid ta upp olika färger i textilierna i rummet om basen är vit.
    Jag skulle ha valt den vita/ljusa tapeten.
    (sorry Jesper). Pappa tycker också den ljusa, man ser fjärilarna bättre på den tycker han.
    Många kramar från föräldrarna i Nynäshamn.

    SvaraRadera
  9. Hej på er.

    Nu har jag kikat på de bägge tapeterna igen. Jag tycker den grå ser så rörig och hård ut. Man ser inte mönstret lika tydligt på den.

    Hälsningar
    Mamma och sväris

    SvaraRadera