lördag 17 april 2010

Röjning på G!

Här har det varit tyst ett tag, dagarna går alldeles för fort! Karlstad har bjudit på några riktigt härliga vårdagar nu i veckan, och det har blivit lite mer tid utomhus i solen. Man måste ju passa på :-)

Jesper var nu i veckan och besökte kommunkontoret igen för att göra en ändring i vårat bygglov, vi vill ha ett större garage än det som vi skickade in.. Något som vi kom på i efterhand, man glömmer alltid något. Så nu får vi vänta någon vecka till, men då får vi förhoppningsvis allt precis som vi vill.

Eftersom min pappa kommer hjälpa oss att göra förarbetet till grunden så har vi ju lite att pyssla med, nästa helg står eldning på schemat! Vi ska försöka få bort allt ris som just nu befinner sig på tomten, ju mer vi får klart på tomten desto fortare hoppas vi att vi kan börja närma oss allt arbete med gjutningen av grunden samt allt arbete innan. Jag kan erkänna att jag inte har superbra koll på saker som ligger oss närmst i tiden, tänker på allt med garaget och grunden. Jag känner mig mer hemma på tapeter, kakel osv.. Så lägger lite mer fokus där, och låter Jesper och pappa ta lite mer ansvar över det andra. Bra va?! ;)

Det händer grejer på tomten bredvid våran, och våran ser trevligare ut nu än vad den gjorde i vintras när den var täckt med snö! Jag bjuder på en vinter-bild så länge, får försöka ta lite bilder nästa helg ute ifrån tomten..

Ha en trevlig helg :)
// Malin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar